- Úvod
- Jak číst naše produkty
Značení pneumatiky | |||||||||||||
|
|
Značení bočnice pneumatiky | |||||||||||||||||||||||
![]() |
|
Značení disku | |||||||||||||||||||
![]() |
|
Uložení | ||
Kuličkové ložisko | Válečkové ložisko | Plastové ložisko |
![]() | ![]() | ![]() |
Rozdíl mezi diagonální a radiální pneumatikou | ||
![]() | ||
Diagonální pneumatika | Radiální pneumatika | |
![]() | V kostře pneumatiky se kordy (tkanina) v jednotlivých vrstvách vzájemně kříží, tím se zvýší celková flexibilita pneu, která je pak poddajnější a lépe ovladatelná v tvrdším terénu. | V kostře pneumatiky jsou jednotlivé kordy (tkanina) pokládány rovnoběžně od patky k patce. Kostra je vyztužena a pneumatika se stává odolnější vůči protržení a průrazům. |
Značení ET |
Tímto údajem se označuje tzv. zális což udává jak je disk zapušťený dovnitř vozidla či vysunutý ven z vozidla. Čím je ET nižší, tím je dané kolo více ven z vozidla (např.: ET 35 bude v porovnání s ET 50 při zachování stejné šíře disku o 1,5 cm více ven z vozidla. | ||
![]() | ![]() | |
ET +17 | ET +30 |